অবিশ্বাস, বিশ্বাসহীনতা, বিশ্বাস ঘাটকতা ইত্যাদি:





মই নাটকৰ লগত জৰিত মানুহ ৷ নাটৰ কৰ্মশালাবোৰত এটা খেল খেলোৱা হয় ৷ এজন প্ৰশিক্ষাৰ্থীক গা টো বেঁকা নকৰাকৈ পিঠি দি পোনে পোনে পকী মজিয়াত পৰি দিবলৈ কোৱা হয় ৷ তেওঁৰ যাতে কোনো হানি-বিঘিনি নহয় তাৰ বাবে পাচফালে দুজন সতীৰ্থ ৰৈ থাকে পকী মজিয়াত পৰা আগতেই ধৰি ৰাখিবলৈ ৷ বহুতেই এই খেলটো খেলিব নোৱাৰে ৷ পৰি নিদিয়ে ৷ ভয় কৰে ৷ জানোচা নধৰে ৷ সতীৰ্থ দুজনৰ ওপৰত তেওঁৰ বিশ্বাস নাথাকে ৷

এই খেলটো খেলিবলৈ সতীৰ্থ দুজনৰ ওপৰত গভীৰ বিশ্বাস লাগে ৷ যাৰ নাই, সি নোৱাৰে ৷

মানৱীয় সম্পৰ্ক, সম্বন্ধবোৰো ঠিক এই খেলটোৰ দৰে ৷ পৰস্পৰৰ মাজত বিশ্বাস নাথাকিলে সম্বন্ধ নিটিকে ৷

জীৱনৰ বাটত কিমান মানুহ লগ পোৱা হয় ৷ তেজ-মঙহৰ সম্বন্ধ থকা খিনিৰ বাদেও বন্ধু-বান্ধৱ, সহপাঠী, কৰ্মক্ষেত্ৰ-ব্যৱসায়ীক ক্ষেত্ৰ, যাত্ৰা পথৰ সহযাত্ৰী… আৰু শেষত তেজৰ সম্বন্ধ হীন পতি-পত্নী, প্ৰেয়স-প্ৰেয়সী ৷

এই সকলো ক্ষেত্ৰতে সম্বন্ধ বা আত্মীয়তা অটুত থাকে বিশ্বাস নামৰ তিনিটা অাখৰ যুক্ত শব্দটোৰ বাবে ৷ বিশ্বাসৰ পৰাই সৃষ্টি হয়

সু-সম্পৰ্ক, আত্মীয়তা, বন্ধুত্ব, প্ৰেম, যুগ্ম জীৱন ইত্যাদি ৷

অৱশ্যে বিশ্বাসহীন ভাৱেও উপৰিউক্ত সম্বন্ধবোৰ থাকিব পাৰে ৷ কিন্তু সেয়া ভুৱা সম্বন্ধ ৷ নাটক ৷ ইজনে সিজনক কৰা প্ৰতাৰণা মাথো ৷

বিশ্বাসহীনতা মানেই অবিশ্বাস ৷ অবিশ্বাস ওপজে দুটা কাৰকৰ পৰা - সন্দেহ আৰু বিশ্বাস ঘাটকতা ৷

সকলো সম্বন্ধৰ ফাঁট মেলাৰ কাৰণ সন্দেহ ৷ সন্দেহ আৰু বিশ্বাসহীনতা মোৰ মতে প্ৰায় সমাৰ্থক ৷ কিন্তু বিশ্বাসঘাটকতা পৃথক ৷ যাক গভীৰভাৱে বিশ্বাস কৰা হয় তেনে লোকে যদি বিশ্বাসঘাটকতা কৰে তেনে সেই সম্বন্ধ চিৰদিনলৈ টুটিল ৷ ই সন্দেহৰ পৰা ওপজা অবিশ্বাস নহয় ৷ সন্দেহৰ পৰা ওপজা অবিশ্বাস দূৰ কৰিব পৰি ৷ কিন্তু বিশ্বাস ঘাটকতাৰ পৰা সৃষ্টি হোৱা অবিশ্বাস শিলৰ ৰেখা ৷ ম'চিব নোৱাৰি৷




একান্ত ব্যক্তিগতঃ সাধাৰণতে মই কাকো অবিশ্বাস, সন্দেহ নকৰো ৷ মোক কৰিলেও বেয়া পাওঁ ৷ কিন্তু যি এবাৰ বিশ্বাস ভংগ কৰে তাৰ লগত মই সহজ হোৱা বাদেই মাত-বোল পৰ্যন্ত বন্ধ কৰি দিওঁ ৷ মোৰ বন্ধুত্বৰ তালিকাত, সম্পৰ্কৰ তালিকাত এনে বহু মানুহ আছে যাক মই নামাতো ৷ যদিও মই নাটক ভালপোৱা মানুহ, সম্পৰ্কৰ ক্ষেত্ৰত নাটক নাটক খেলিব নোৱাৰো ৷ নেখেলো ৷ সেইবাবেই দিনে দিনে মোৰ বন্ধুত্বৰ তালিকা খন চমু হৈ আহিছে ৷ হওক আপত্তি নাই ৷ হাজাৰ বিশ্বাসঘাটকত কৈ এজন সুহৃদেই যথেষ্ট ৷

- বিনয় ১৮ আগষ্ট ১৭

Comments

Popular posts from this blog

Udar Axomiya ( উদাৰ অসমীয়া)

বালিয়ে পোতা এখন গাঁৱৰ কথা। - বিনয় কৃষ্ণ তামুলী ফুকন "গেৰমে" ভূচিত্ৰাৱলীত নথকা এখন সৰু নৈ। নৈ বুলি ক'বলৈ বেয়াই লাগে। খৰালি কালত সাপৰ নেগুৰ যেন। কিছু সময়ত পানী নাথাকেই। পানী নথকা সময়ত পাৰৰ গঞাই নৈৰ বুকুত গাঁত খান্দি খোৱা পানী, গা পখলা পানী মানে দৈনন্দিন জীৱনৰ বাবে প্ৰয়োজনীয় পানী সংগ্ৰহ কৰে। নৈ খনৰ অৱস্থিতি অসম অৰুণাচল প্ৰদেশৰ ধেমাজি জিলা সীমান্তৱৰ্তী নলবাৰী গাঁও পঞ্চায়ত। নৈ খনৰ সংগম হৈছে গোগামুখৰ পৰা প্ৰায় ৪ কিলোমিটাৰ পূৱে বৈ থকা "ন-নদী" স'তে । কিন্তু বাৰিষাৰ কালছোৱাত নৈ খন অবাধ্য হয়। সাপৰ নেগুৰ যেন নৈ খনে কাল মূৰ্তি ধৰে। অৰুণাচলৰ পাহাৰত বৰষুণ দিলেই গেৰমে নৈ খন বিস্তাৰিত হয়। পাহাৰত গছ গছনি কাটি তহিলং কৰাৰ ফলত বালি আৰু বালি কঢ়িয়াই আনে গৰমেই । ফল ভোগে নামনিৰ গাঁও বোৰে। তেনে এখন গাঁৱৰ নাম ধেমাজি জিলাৰ বৰদলনি উন্নয়ন খণ্ডৰ নলবাৰী পঞ্চায়তৰ মানিকপুৰ গাঁও। বড়ো জনগোষ্ঠীৰ লোকৰ বসতি এই গাওঁ খনৰ অৱস্থা এতিয়া তথৈবচ। গাঁও খন চাবলৈ গৈ দেখিলো ঘৰবোৰ পোত গ'ল। বড়ো জনগোষ্ঠীয়ে চাং ঘৰ নাসাজে যদিও বানৰ পৰা বাচিবলৈ চাং ঘৰ সাজিছে। সেই চাং ঘৰবোৰো গেৰমেৰে নৈৰ বালিয়ে পোতি মাটিৰ ঘৰ যেন কৰিছে। মোৰ পৰিদৰ্শন কালত কেইজনমান বড়ো ডেকাই নাৱেৰে মূল পথত উঠিছে। গাঁও খন মই ২০০০ চনৰ পৰা দেখিছোঁ। তেতিয়া বালিয়ে পোতা পথাৰবোৰ শালিতলি আছিল। হঠাৎ এই বিপৰ্যয়ৰ কাৰণ গছ তহিলং কৰা। ঘৰে ঘৰে পৰ্টেল খুলি দায়বদ্ধতাৰ পৰিচয় দিয়া সকলে এইবোৰ ঢুকি পোৱাগৈ নাই। সেয়েহে সমস্যাটো মোৰ ফালৰ পৰাই উপস্থাপন কৰিলোঁ। মাণিকপুৰে বালিৰ তলতে কঁকবকাই থাকিব নে!?