বুকুভৰা গীতবোৰ -
'… জানিব খোজিছোঁ গোপন মন্ত্ৰ
সৃষ্টিত থকা আই ৷
জানিব খোজিছোঁ কি গীত গালে 
শূন্য আঁতৰি যায় ৷৷
উদং বতাহৰ বুকু কেনেকৈ মিঠা সুৰভীৰে ভৰে…
সাৰ পাম মই পুুৱতি নিশাতে… "
- নিৰ্মলপ্ৰভা বৰদলৈ
সাৰ পাই গ'লো পুৱতি নিশাতে ৷ গ'লটো নিশা কাণত "হেডফোন" লগাই গীতৰ ৰাগীত ডুব গৈ থাকোঁতে কেতিয়া টোপনি গ'লো গমেই নাপালো ৷ অলপ সোনাকালেই ঢলি পৰিছিলো চাগে টোপনিৰ কোলাত ৷
আৰু এতিয়া সাৰ পাই দেখোঁ কণ্ঠত বিষ নুঠা ম'বাই ফোনটোত গান বাজিয়েই আছে ৷ সময় পুৱতিৰ তিনি বাজিছে ৷
আহঃ কি মিঠা গীত আছিল সেইবোৰ ৷ কি অপূৰ্ব, অৰ্থবহ গীতৰ কথা ৷ মিঠা সংগীত… ৷ সমান্তৰাল ভাৱে মনলৈ আহিছে আজি গীতৰ নামত চলি থকা অশ্ৰব্য চিঞৰ-বাখৰ বোৰ ৷
জানুৱাৰী মাহ ৷ পিকনিকৰ সময় ৷ প্ৰতিটো বনভোজৰ দলৰ গাড়ীত কাণতালমৰা শব্দ যন্ত্ৰ আৰু গীত (?)ৰ ব্যৱস্থা ৷ আই ঔ গীতৰ নামত যিবোৰ বাজিছে বুকু শাঁত পৰাৰ সলনি কাণ-মূৰ গৰম হৈ যোৱাৰ লগতে প্ৰচণ্ড খং এচাটি উজায় আহে ৷ খঙাল মানুহ মই ৷ মোৰ দোকানৰ মুখত এনে বহু গাড়ী ৰখাই একদম শীৰ্ষতম প্ৰাৱল্যত গীত বজাই কাণ ঘোলা কৰি দিয়ে ৷ আজি কালি আকৌ "ক্ষেত্ৰ ভ্ৰমণ" বুলি বিদ্যালয় সমূহৰ পৰাও বনভোজ খাবলৈ যায় ৷ কণ কণ ছাত্ৰ-ছাত্ৰীকে ধৰি নৱম দশম শ্ৰেণীৰ পানী গাভৰু, ডেকা লগত লৈ অভিভাৱক ৰূপে যায় দায়িত্বশীল শিক্ষক ৷ এনেবো গাড়ীতো যিবোৰ গীত বাজে নহয় - উশাহ নিশাহ বন্ধ হ'বৰ উপক্ৰম হয় ৷
কি চলিছে আচলতে গীতৰ নামত? সময়ৰ লগে লগে মানুহৰ ৰুচি সলনি হ'বই ৷ সংস্কৃতিৰ পৰিবৰ্তন ঘটিবই ৷ সেই বুলি শিল্প সদায় শিল্প হৈ থাকিবলৈ দিয়া ভাল ৷ শিল্পৰ লক্ষ্য-উদ্দেশ্যৰ দিশত চকু ৰখা ভাল ৷ অসমীয়া গীতত অশালীনতা আছিল ৷ থাকিব ৷ কিন্তু তাহানিৰ অশ্লীল প্ৰকাশবোৰো শালীন আছিল ৷
"বিমূৰ্ত মোৰ নিশা টি যেন…"
বিহুগীতবোৰ চহা গীতিকাৰৰ মৌখিক ৰচনা আছিল ৷ ম'হ গুৱালে চৌফলিয়া ৰ'দত প্ৰেয়সীক উদ্দেশ্যি দীঘল উকিটো মাৰি গোৱা গীত বোৰতকৈও আজি টিভিয়ে, ইউটিউৱে, বনভভোজৰ গাড়ীৰ শব্দ যন্ত্ৰএ বজা গীতবোৰ শালীন আছিল ৷
সত্তৰ দশকত মোৰ জন্ম৷ "গ্ৰামফোন" যুগৰ পৰা গীত শুনিছো ৷ ঈশ্বৰৰ কৃপাত ভাল লগা গীত বোৰ বুকুত লিখি থৈছো ৷
কিন্তু আজি এচাম ( সকলো নহয়) এ গীতৰ নামত যিবোৰ সমাজত মেলি দিছে মনত ৰখা দূৰৈৰে কথা পাহৰিবলৈও শ্ৰম কৰিব লাগে ৷
গীতৰ কথাই শুনিবানে ? উচ্চাৰণেই শুনিবা? নে সংগীতৰ নামত বুকু ঢপ ঢপাই যোৱা বাজানাই শুনিবা? ?
আজিকালি বিহুগীত লিখে, বেছে, গায় ৷ আগতে মুখ বাগৰি প্ৰজন্মই প্ৰজন্মই চলি আহিছিল ৷ এসময়ত "বৰগীত"ও নিলিখিলেই হয় আৰু পৰভু ৷ লিখিলেও লিখক "মাতৃ সম ন বৌৱেকক পাতল দৃষ্টিৰে চোৱা, পিটিটিকি-চিটিকি চোৱা, তপিনা দঙা বিধৰবোৰ এৰাই চলিলে ভাল ৷
শেষত
"যিমানে নুবুজা হওঁ ভাল গীতে হৃদয় জুৰাব ৷"
- বিকৃতাফু ২২ জানুৱাৰী ১৮

Comments

Popular posts from this blog

Udar Axomiya ( উদাৰ অসমীয়া)

বালিয়ে পোতা এখন গাঁৱৰ কথা। - বিনয় কৃষ্ণ তামুলী ফুকন "গেৰমে" ভূচিত্ৰাৱলীত নথকা এখন সৰু নৈ। নৈ বুলি ক'বলৈ বেয়াই লাগে। খৰালি কালত সাপৰ নেগুৰ যেন। কিছু সময়ত পানী নাথাকেই। পানী নথকা সময়ত পাৰৰ গঞাই নৈৰ বুকুত গাঁত খান্দি খোৱা পানী, গা পখলা পানী মানে দৈনন্দিন জীৱনৰ বাবে প্ৰয়োজনীয় পানী সংগ্ৰহ কৰে। নৈ খনৰ অৱস্থিতি অসম অৰুণাচল প্ৰদেশৰ ধেমাজি জিলা সীমান্তৱৰ্তী নলবাৰী গাঁও পঞ্চায়ত। নৈ খনৰ সংগম হৈছে গোগামুখৰ পৰা প্ৰায় ৪ কিলোমিটাৰ পূৱে বৈ থকা "ন-নদী" স'তে । কিন্তু বাৰিষাৰ কালছোৱাত নৈ খন অবাধ্য হয়। সাপৰ নেগুৰ যেন নৈ খনে কাল মূৰ্তি ধৰে। অৰুণাচলৰ পাহাৰত বৰষুণ দিলেই গেৰমে নৈ খন বিস্তাৰিত হয়। পাহাৰত গছ গছনি কাটি তহিলং কৰাৰ ফলত বালি আৰু বালি কঢ়িয়াই আনে গৰমেই । ফল ভোগে নামনিৰ গাঁও বোৰে। তেনে এখন গাঁৱৰ নাম ধেমাজি জিলাৰ বৰদলনি উন্নয়ন খণ্ডৰ নলবাৰী পঞ্চায়তৰ মানিকপুৰ গাঁও। বড়ো জনগোষ্ঠীৰ লোকৰ বসতি এই গাওঁ খনৰ অৱস্থা এতিয়া তথৈবচ। গাঁও খন চাবলৈ গৈ দেখিলো ঘৰবোৰ পোত গ'ল। বড়ো জনগোষ্ঠীয়ে চাং ঘৰ নাসাজে যদিও বানৰ পৰা বাচিবলৈ চাং ঘৰ সাজিছে। সেই চাং ঘৰবোৰো গেৰমেৰে নৈৰ বালিয়ে পোতি মাটিৰ ঘৰ যেন কৰিছে। মোৰ পৰিদৰ্শন কালত কেইজনমান বড়ো ডেকাই নাৱেৰে মূল পথত উঠিছে। গাঁও খন মই ২০০০ চনৰ পৰা দেখিছোঁ। তেতিয়া বালিয়ে পোতা পথাৰবোৰ শালিতলি আছিল। হঠাৎ এই বিপৰ্যয়ৰ কাৰণ গছ তহিলং কৰা। ঘৰে ঘৰে পৰ্টেল খুলি দায়বদ্ধতাৰ পৰিচয় দিয়া সকলে এইবোৰ ঢুকি পোৱাগৈ নাই। সেয়েহে সমস্যাটো মোৰ ফালৰ পৰাই উপস্থাপন কৰিলোঁ। মাণিকপুৰে বালিৰ তলতে কঁকবকাই থাকিব নে!?