Posts

"অলপ চিন্তা অগভীৰ আঁচনিয়ে শাসনক কৰে সংকৃৰ্ণ… ৷"      -ভূপেন মামা ১৯৮৩ চনত মোৰ বয়স ৯ বছৰ ৷ ৮৫ ত ১১ ৷ গতিকে বিদেশী বহিস্কাৰ আন্দোলনটো ৰিণিকি ৰিণিকি আৰু অগপৰ চৰকাৰ খন, প্ৰফুল্ল মহন্ত, ভৃগু ফুকন, বৃন্দাৱন গোস্বামী, বিহাৰত নিজৰ ডিঙি ব্লেডেৰে ৰেপি আত্মহত্যা কৰা জন ( নাম মনলৈ অহা নাই) ৰাষ্ট্ৰপতি শাসন, ৰাইন' বজ্ৰাৰাংগ আদিৰ কথা স্পষ্টকৈ মনত আছে ৷ পিচলৈ গম পাইছিলো বিদেশী খেদা আন্দোলনটো বিদেশী খেদা আন্দোলন নহৈ বহিৰাগত গতৰ বিৰুদ্ধেও হৈছিল ৷ ভাৰতৰ অন্যান্য প্ৰদেশৰ পৰা অহা ধোৱা, নাপিত, মুচি, ৰিক্সা, থেলাৱালা  জাতীয় সকলক খেদিবলৈ অসমীয়া ল'ৰাই এইবোৰ কামত ধৰিছিল ৷ পিছে নেচেল ৷ জাতীয়তাবাদৰ জুই ধান খেৰৰ জুইৰ দৰে জ্বলি ফুচুক কৈ নুমাই থাকিল ৷ গোগামুখত আকৌ বৰলাৰ ফালে মিচিং লোকে অসমীয়াভাষী মানুহৰ ঘৰ জ্বলাইছিল ৷ কোন বিদেশী, কোন স্বদেশী, কোন বহিৰাগত তাৰ বিচাৰ নকৰি আন্দলোনটোৱে আওবাট লৈছিল ৷ সেইবোৰ পুৰণি কথা ৷ বাংলাদেশী বিতাৰণৰ বাবে কৰা ৬ বছৰীয়া আন্দোলনটো অথলে গ'ল বুলি মোৰ বদ্ধমূল ধাৰণা ৷ ছাত্ৰ কেইজন মান ৰাতিৰ ভিতৰত নেতা হ'ল ৷ নেতা হৈ উদ্দেশ্য পাহৰিলে ৷ আমোলাতান্ত্ৰিক দেশত ফুকলিয়া

Udar Axomiya ( উদাৰ অসমীয়া)

উদাৰ অসমীয়া:         -বিনয় ৮ মাৰ্চ ২০১৭ অ-সম তুলনাবিহীন মোৰ দেশ অ-সমান ওখোৰা-মোখোৰা মোৰ দেশ নানা জাতি-বৰ্ণ- ধৰ্ম-ভাষা-দোৱানৰ সানমিহলি মোৰ দেশ তথাপিও সমান তথাপিও সকলোৰে বুকুত মৰমৰ টান জনাব জানে পৰস্পৰক  সন্মান অ-তুলনীয়, অ-সম মোৰ অসম দেশ হ'ব পাৰে সকলোৰে ভিন ভিন বেশ তথাপিও সৰ্বজন সমানহঃ মোৰ দেশ উদাৰ চিতে সৱটি সকলো ম'চি সকলোৰে চকুলো যুগে যুগে গাই সম্প্ৰীতিৰ  নামঘোষা, আজান,কেৰল, অইনিঃতম, বিহু, বাগৰুমবা, ঝুমইৰ… গাই একতাৰ বৃন্দগান বৈ আছে চিৰিলুইত চিৰ প্ৰৱাহমান ৷ আমি জানো কোন আপোন কোন পৰ আলহিকো এৰি দিওঁ নিজৰ ঘৰ ৷ অতিথি পৰায়ণ আমি নৰ আমাৰ নাৰায়ণ সেই বুলি খুৱাই দিব খোঁজোতে কামুৰিব খোজিলে আঙুলি আমিও জানো আমাৰো আছে কাণতলিয়াত দাঁত সৰুৱাব পৰা হাত ৷ অতিথি আৰু অঘৰী চিনি পাওঁ আমি মজিয়াত খাবলৈ দিলো বুলি ভঁৰাললৈ নেমেলিবি হাত ৷ জানো আমি কেতিয়া ল'ব লাগে চিটিপনি, মহ'ৰ টোকোন, হেংদান ৷ অসমীয়া এটা জাতিৰ নাম অসমীয়া এটা বৃন্দ গান কোনো ধৰ্মৰ নাম নহয় অসমীয়া উদাৰতা মানে নহয় সহনশীলতা কোমলতা-কঠোৰতা দুয়োটাই জানো আমি অঘৰীক বৰঘৰ এৰি নিজে নহওঁ যাযাবৰ

Dhuniya ( ধুনীয়া বোৰ)

Image
ধুনীয়া বোৰ ধুনীয়াবোৰ জোখিব পৰাকৈ থাকে নে কিবা মাপক? স্কেল, দগা-পাল্লা? কিমান উজ্বল হ'লে গাৰ ৰং, কিমান জিলিকিলে দাঁত, এন্ধাৰ কলীয়া হ'লে চুলি অথবা দীঘল কৈ ৰাখিলে হাতৰ নখ কাজল সানিলে চকুত ধুনীয়া বুলিব পাৰি কাৰোবাক? নেলচন মেণ্ডেলাৰ দেশৰ মিছ জনী চোন মই ভবাৰ দৰে নহয় নতুবা অষ্ট্ৰেলিয়াৰ যুৱক জনে ভবাৰ দৰে নহয় মিছ ইণ্ডিয়া ৷ আচলতে সৌন্দৰ্যৰ থাকে ভৌগলীক পৰিবেষ্টনী ৷ সৌন্দৰ্যক জানো জোখিব পাৰি গাৰ ৰঙেৰে? কলিজাৰ ৰঙেৰে কিন্তু পাৰি সকলো সৌন্দৰ্যৰ ৰং ৰঙা ৷ কলিজাৰ দৰে ৰঙা ৷ যাৰ হৃদয়ত নাথাকে আন্ধাৰ ক'লা কলুষতা  তেঁৱেই ধুনীয়া প্ৰকৃততে ৷ প্ৰেমৰ বাবে ধুনীয়া হ'ব লাগে নে ধুনীয়া বাবে প্ৰেমত পৰে মানুহ সি এক কঠিন সাঁঠৰ ৷ মই বিচাৰি ফুৰিছো এক মাপক জোখিবলৈ সুন্দৰতা ৷ জোখ মানেইতো তুলনা ওখ-চাপৰ, পাতল-গধুৰ, লাহী-শকত … তুলনাৰ জানো সীমা থাকে? যিদৰে নাথাকে সুন্দৰতাৰ ৷

Gaganaba song ( গগনাবাৰ গীত)

Image
২০০০ চনতে লিখা "গোগামুখ গণ নাট্য বাহিনী" গগনাবা ৰ গীতটো "গগনাবা" সংগীত ৷ গীতৰ কথা: বিনয় কৃষ্ণ তামুলী ফুকন ৷ গগনাবা,  আমি গণ নাট্য বাহিনী নৱ প্ৰতিভাৰ কঠিয়া তলিত আমি সৃষ্টিৰ সেউজ কাহিনী মানুহৰ কথা মানুহকে ক'ম জাগিব নতুন পুৰুষ দল শতিকাৰ এই সন্ধিক্ষণত আমি শান্তিৰ সমদল ৷  লক্ষ্য আমাৰ সুদূৰ প্ৰসাৰী পিন্ধিছো বিশ্ব বেশ আন্ধাৰ আঁতৰাই পোহৰ আনিম আঁতৰাম সমাজৰ ক্লেশ ৷ ক'লা আন্ধাৰৰ বক্ষ ফালি পোহৰ দেশলে হৈ পৃথিৱীত আমি ৰং চ'টিয়াম শান্তিৰ শিখা লৈ ৷ গগনাবা,  আমি গণ নাট্য বাহিনী নৱ প্ৰতিভাৰ কঠিয়া তলিত আমি সৃষ্টিৰ সেউজ কাহিনী ৷ ৰচনা কাল ২০০০ চন

Gan bor howk ( গানবোৰ হওক)

Image
গান বোৰ হওক  বুটলি বুটলি  নিতুল  শব্দ চন্দোবদ্ধতাৰে যি মালা গাঁঠা বিতোপন যাৰ সুৰভীয়ে পূৰ্ণ কৰে অনুভূতিৰ তপোবন আন্ধাৰ মনৰ যি জোনাকী পৰুৱা হৈ দেখুৱাই জোনাকৰ বাট শুনাচোন সেই সুৱদী মাত ৷ গান জানো হয় শালীনতাৰ পৰিধি ভঙা এজাক ধুমুহাৰ নাম? নামৰ বাবে গায় জানো কোনোবাই অশ্ৰাব্য শব্দৰ মালিতা নুমুৱাবলৈ লাজৰ শলিতা? গানে লৈ যায় বুকোচাত উঠাই সপ্তসুৰৰ কোনোবা মায়াৱী পুৰিলৈ গান নামি আহে পুৱাৰ সোনালী ৰ'দ হৈ উৰুৱাই লৈ যায় য'ত দুখ বাষ্পীভূত কৰি ভাৱ সাগৰলৈ গান হ'ব পাৰে সংস্কাৰক, গান হ'ব পাৰে প্ৰেৰণা দায়ক হ'ব পাৰে গান বিপ্লৱৰ বাহক গানে জোঁকাৰিব পাৰে ক'লা পতাকা প্ৰতিবাদৰ উৰুৱাব পাৰে শান্তিৰ নিচান হ'ব পাৰে কোনোবা যুদ্ধাৰ চিকমিক তৰোৱালৰ শান হৃদয়ৰ যত অনুভূতি শৈল্পিকতাৰ পোচাক পিন্ধাই কামনা, বাসনা, ঘৃণা জিঘাংক্ষাকো প্ৰকাশিৱ পাৰে গানে ৰাগীনিৰ নেপুৰ পিন্ধায় ৷ গানে যাদু জানে গানে কন্দুৱাব পাৰে নিচুকাব পাৰে গানে মায়ময় ভাৱ সাগৰত সাঁতুৰাৱ পাৰে সঁচা গানে ৷ গান বোৰ গান হওক সমাজ গঢ়াৰ মন্ত্ৰ হওক চিৰ সুন্দৰৰ আৰাধনাৰ স্ত্ৰোতপাঠ হওক গান গান

Rainy Night (ৰাতি বৰষুণত ,)

Image
ৰাতি বৰষুণত ৷৷ আজি গোটেই ৰাতি বৰষুণ দিব সৰিয়হ সৰুওৱা  বৰষুণ ৷ নিতাল মাৰি শুৱ জোন ডাৱৰৰ আঁৰত ৷ বৰষুণে আন্ধাৰতে দিব চুমা পলাশ পাতত ৰাতি সাৰে থাকিব নিয়তি চৰাইৰ মাতত ৷ নিদ্ৰাহীনতাত ভোগা কোনোবা কবিয়ে নিজানে বেজাৰে বিচাৰি ফুৰিব শব্দ বৰষুণীয়া ৰাতি উইচিৰিঙাৰ মাতত পাখী ভগা জোনাকী জাক ৰ'ব ঢল ফাটলৈ পোনাবলৈ পাখী ৰ'দৰ তাপত ৷ কবি টোপনি যাব বোৱাৰী পুৱা বাঢ়নীৰ মাতত দিবা স্বপ্ন এটা বুকুত বান্ধি জোনাকী ৰ'দৰ ৷৷

Geet boor sekh hol niki ( গীতবোৰ শেষ হ'ল নেকি?)

Image
গীতবোৰ শেষ হ'ল নেকি?? শেষ হ'ল নেকি সুৱদী সুৰীয়া গীতবোৰ ৷ শেষ হ'ল নেকি মাটিৰ চিনাকি গোন্ধ থকা, শিপা থকা শালীন ভাষাবোৰ? উদং হ'ল নেকি চিৰ চেনেহী ভাষা জননীৰ মেটমৰা ভঁৰাল? কিয় তেনে শব্দৰ ইমান আকাল? যি বগা বঙালক খেদিবলৈ ফাঁচী কাঠত উঠিল কুশল, পিয়লি মনিৰাম… সিহঁতৰ পৰা ধাৰ কৰা শব্দৰে কোনে কোনে গায় সংস্কৃতিৰ নামত বে-সুৰা গান ৰাগীনি বিহীন টান?? অৰুণৰ উদয় কালত জোনাকী যুগৰে পৰা বৈ অহা নদীখন কলুষিত কৰি কোনে চিঞৰে "হেৰা হেৰা" বুলি? ? কোনে কাপোৰ থেকেচা দি ধোৱে গান? বদনে আনিছিল মান ইহঁতে ডুবাব খোজে আইৰ সন্মান ৷ শব্দ ব্ৰহ্ম হেৰ' শব্দ অনন্ত গা চোন সুন্দৰৰ মন্ত্ৰ ৷ হ'ব নোৱাৰিলি বুলি খ্যাতিমন্ত কিয় পাঠ কৰ কু-মন্ত্ৰ ? গান হওক জীয়াই থকাৰ প্ৰেৰণা কৰ হেৰ' সুন্দৰৰ সাধনা বজ্ৰ কণ্ঠে গা জনতাৰ বাবে গান জাগি উঠক সাংস্কৃতিক প্ৰাণ প্ৰশ্ন নুঠক কোনো দিন- গান বোৰ শেষ হ'ল নেকি? শালীনতাবোৰ হেৰাই গ'ল নেকি? নহ'লি নাই বিখ্যাত অখ্যাত শ্ৰুতাক কৰি ব্যতিব্যস্ত হ'ব নালাগে দে কুখ্যাত ৷ গান হওক জনতাৰ প্ৰেৰণা গান হওক চিৰচেনেহীৰ বন্দনা