Posts

Image
জুই জ্বলিছে সকলো ঘূৰিছে কেন্দ্ৰ কৰি এটা বিন্দুৰ গঢ়িছে বৃত্ত অৰ্থ লোভৰ লালসাৰ বাসনাৰ৷ ব্যক্তি কিম্বা সমাজ নিলাজৰ দৰে দৌৰিছে ধনন্তৰীৰ আঁচলত ধৰি বন্ধকত থৈ বিবেক, হৃদয় ৷ "ব্যক্তি যদি ব্যক্তি কেন্দ্ৰীক" তেনে সংগঠিত সকল ক্ষমতা কেন্দ্ৰীক ৷ নেতৃত্বৰ লালসা সহজ ধনৰ বাসনা নাপালেই ধৰ্ণা ৷ প্ৰতিবাদৰ শেষত কোন যায় শোষকৰ স'তে সন্ধি পত্ৰত চুক্তি কৰিবলৈ বন্ধকত থৈ জনতাক? সমাজ সেৱাৰ ভণ্ডামিৰে কোন যায় পিচ দুৱাৰে দি অসামাজিকৰ স্বৰ্ণাভ কাৰেঙলৈ? কোনেও নিদিয়ে ভৰি সত্যৰ কন্টকময় পথত মিছাৰ বাট যে মসৃণ,  পিচল ৷ নেতাৰ বগা পোচাকৰ তলত বাস কৰে ক'লা আত্মা দিনত আওঁৰাই পোহৰৰ শ্লো-গান আন্ধাৰত জনতাৰ তেজৰ মদিৰা পি ৰচনা কৰে ইস্তাহাৰ শোষণৰ ৷ নিষ্পেষিত জনতাৰ বুকুত জুই জ্বলে আঙঠাৰ দৰে বাঘ চকুৰ দৰে জিলিকে ৰাতি পেটত জ্বলি থাকে জুই ক্ষুধাৰ জুই জ্বলে জুই যি জুইত পোৰি যাহ যাব এদিন শোষণৰ, বঞ্চনাৰ ৰাজপ্ৰসাদ ৷৷
Image
কক দেশ গ'ল গ'ল নিচিঞৰিবি হেৰ' দেশ গ'ল গ'ল যাবলৈ দে ৰসাতল অথবা অটল তললৈ কৰিবি অন্যয়ৰ প্ৰতিবাদ সকলো মাথো অনীতিৰ পৃষ্ঠ পোষক সমাজ শোষক স্বাৰ্থ অন্বেষক ৷ নিচিঞৰিবি দেশ গ'ল গ'ল বুলি নক'বি নীতিৰ কথা গান্ধাৰীৰ দৰে পালন কৰ অনীতিৰ শত পুত্ৰ হ'ব লাগে মাথো ধনৱন্ত চৌৰ্য কাৰ্য বা হৰণ, ডকাইটি অথবা দকা-হকাক কৰিবলৈ দে সিহঁতৰ পণ ৷ জীয়াই থকাই ইহঁতৰ বাবে জীৱন সৎতাৰে কোনে কৰে জীৱন উদযাপন?? প্ৰতিবাদ নকৰিবি আঙুলি নুতুৱাৱি ইহঁতলৈ ইহঁত বৰ উৰ্ধত  ৷ নক'বি মূল্যবোধৰ কথা লাগিব লেঠা অথবা নামিব জীৱনলৈ সংকত ৷ এজাক এনে উঠন পুৰুষৰ সমষ্টি মানে সংগঠন, আন্দোলন, শ্লো-গান, ডনেশ্যন ৰাইজ সেৱাৰ নতুন ফেচন ৷৷ তই কঁপালৰ ঘাম মাটিত পেলাই এমুঠি নাপাৱ আৰু ইহঁতে নিষ্কৰ্মা হৈয়ো যাপন কৰে ৰজাৰ জীৱন ৷ কাৰণ সিহঁত যে সংগঠিত আছে সিহঁতৰ সংগঠন ৷ মিছাতে জুই দি বৰলৰ বাহত নামাত হেৰ নিজৰ মৰণ ৷ আন্দোলন অনশন নিশা নিশা? ? চুক্তিৰ বাবে গমন শকত ধন স্তব্ধ আন্দোলন ৷ নিচিঞৰিবি দেশ গ'ল গ'ল প্ৰজন্মৰ হাতত তুলি দি সমাজৰ দায়িত্ব তই মাথো থাক মূৰ দুপিয়াই
Image
টান মধ্যাকৰ্ষণ মহাকৰ্ষণ আকৰ্ষণ??? জীয়াই থাকে জীৱন হৃদয়ৰ আকৰ্ষণত মধ্যকৰ্ষণৰ বাবেই যিদৰে পৃথিৱীয়ে সাৱটি আছে সকলো মহাকৰ্ষণৰ বাবে ওপঙি আছে ব্ৰহ্মাণ্ডত গ্ৰহ-নক্ষত্ৰ, অনন্ত কৌটি ব্ৰহ্মাণ্ডৰ অগনন তৰা হৃদয়ৰ টান আছে বাবেই আমি মানুহ হৃদয়ে টানিব খোজে হৃদয়ক তথাপি বিচ্চিন্ন হয় দ্বীপ হয় মানুহ একেই থাকে মধ্যাকৰ্ষণ, মহাকৰ্ষণ মাথো শেষ হয় মানুহৰ আকৰ্ষণ বিকৰ্ষণৰ বানে ধোৱা হৃদয়ত পৰে ঘৃণাৰ পলস গজি উঠে হিংসাৰ চূড়াতৰ পুলি প্ৰতি হিংসাৰ কেকটাচ গজে শুকান বালিত ৷ তথাপি জীৱন জীয়াই থাকে হৃদয়ত টান থাকে নতুন হৃদয়ৰ সন্ধানত ৷

Karangor Ligiri ( কাৰেঙৰ লিগিৰী)

Image
প্ৰতিভা প্ৰতিভা তেজত লুকাই থাকে নেকি?? গাঁৱৰ মহিলা সকলে এইবেলি দ্বিতীয় বাৰৰ বাবে নাটক কৰিব ৷ মে-ডাম-মে-ফী ত ৷ গ'ল বেলি মোৰ পৰিচালনাতে সাহিত্য ৰথী বেজবৰুৱা দেৱৰ "জয়মতী" কৰিছিল ৷ এইবেলি ৰূপকোঁৱৰৰ "কাৰেঙৰলিগিৰী" ৷ পৰিচালনাৰ দায়িত্ব মোৰেই ৷ গাঁৱৰ ডেকা-বুঢ়া মিলি বাঁহৰ খুঁটা, গাধৈৰে মঞ্চটো সাজি দিছে ৷ ব্যৱস্থাপনা পুৰুষ সমাজৰ ৷ এই সকল মহিলাক লৈ নাটক কৰিবলৈ প্ৰথম বছৰ সাহ কৰা নাছিলো ৷ মৰসাহ কৰি হে আবাঢ়িছিলো ৷ কিন্তু এইবাৰ সেই দৰ নাই ৷ গ'ল বেলিয়েই গম পালো এওঁলোকে পাৰিব ৷ কোনোদিন নাটক নকৰা বোৱাৰী কেইগৰাকী মানে যি সাৱলিলতাৰে ৰূপকোঁৱৰৰ নাটৰ কঠিন সংলাপ মুখস্থ কৰাই নহয় অভিব্যক্তি আৰু ৰসপূৰ্ণভাৱে প্ৰক্ষেপ কৰি পাৰদৰ্শিতা দেখুৱাইছে,  ভাবিবলৈ বাধ্য হৈছো-প্ৰতিভা শুই থাকে তেজৰ তলত ৷ তাক জগাব জানিলেই সাৰ পাই উঠে ৷ মনৰ নিজানত প্ৰত্যেক মানুহৰ তেজত নিতাল মাৰি থাকে শৈল্পিক অনুভূতি ৷ কিছুমান প্ৰকাশৰ অভাৱত শেষ হৈ যায় নিৰৱে ৷ জগাওঁতাৰ অভাৱো এক অন্যতম কাৰক ৷ নাট্য চৰ্চাৰ একো বিশেষ সুবিধা নাই আমাৰ গাঁৱত ৷ চৰকাৰী বিজুলী বাটিৰ পোহৰকণৰ বাদে ৷ আছে কেৱল ইচ্ছা ৷ এই প্ৰচণ্ড ইচ্ছা

Bonde ma taran ( বন্দে মা তৰম)

Image
বন্দে মাতৰম বন্দে মাতৰম বুলি কেনেকৈ বন্দো অ' আই পাহৰিয়েই পালালোচোন বন্দনা বঞ্চনাৰ কেকোঁৰা চেঁপাত ৷ আই পূৰ্বাচলত মোৰ ঘৰ ইয়াত প্ৰহৰীয়াৰ সহস্ত্ৰ বেষ্টনিত বন্দী স্বাধীনতা অথবা গণতন্ত্ৰ নিঃচিদ্ৰ পহৰা আৰু তালাচিৰ মাজত চলে গণতন্ত্ৰ অথবা স্বাধীনতাৰ সন্ধান স্থবিৰ হৈ যায় সকলো আতংকৰ গ্ৰস্ত প্ৰজাবোৰ সোমাই থাকে ৰূদ্ধ দ্বাৰে ৷ কেৱল ৰজাঘৰীয়াই গাই দেশ বন্দনা ত্ৰিৰংগৰ তলত ৷ কোন স'তে বন্দো বন্দে মাতৰম আমি যে অনাথৰ দৰে যাপন কৰো জীৱন প্ৰতিটো প্ৰাপ্যৰ বাবে সংগ্ৰাম আৰু নিবিচৰা বোৰ জাপি দিয়াৰ বাবে প্ৰতিবাদ কৰি কৰি হেৰাই যাব খোজিছে দেশ বন্দনাৰ গান ৷ কাৰণ- আমি যে বাস কৰোঁ পূৰ্বাচলত ইয়াত প্ৰতিবাদ হয় স্বাধীনতা আৰু গণতন্ত্ৰৰ অৰণ্য খনৰ সিপাৰৰ পৰা কৈ যায় সকিয়াই ভুৱা এই স্বাধীনতা ভুৱা এই গণতন্ত্ৰ ৷ কাৰ কথা পতিয়াবি আই আমি মাথো জানো পেটৰ দায়াৰ যাতনা কিমান অপ্ৰাপ্তিৰ বেদনা কিমান ৷ কি দৰে বন্দো বন্দেমাতৰম! ! নোপোৱাৰ আৰ্তনাদ কৰি কৰি বেসুৰা গৈ গ'ল  কণ্ঠ কি দৰে আওঁৰাও স্বাধীনতা অথবা গণতন্ত্ৰৰ মন্ত্ৰ???

Shikira ahibo bokul lolor bihuloi ( ছাকিৰা আহিব)

Image
ছাকিৰা আহিব বকুল তললৈ ছাকিৰা, তই বকুল তললৈ আহিবি বিয়পি পৰিছল খবৰ বনজুইৰ দৰে ইখন সিখন সাতো খন গাঁও ৷ তই আহিবি বুলি আয়ে ভাজিছিল বৰাধান হুৰুম জেতুকা বুলাইছিল গাঁৱৰ গাভৰু জাকে তোৰ স'তে এপাক কঁকাল ভাঙি নচাৰ হেঁপাহত ৷ ধোঁৱা চাঙত তুলি থোৱা ঢোলৰ খোলাটো দি আহিছিল মুচিয়াৰক ৰং মন ককাইদেৱে ন-চাওনি চোৱাবলৈ ওজা ঢোলৰ ৷ বতাহে বতাহে বিয়পিছিল খবৰ ছাকিৰা আহিব ছাকিৰা আহিব বকুল তলৰ বিহুলৈ ৷ গাঁৱৰ ডেকা জুমে চিকুনাই বকুলৰ তল পাৰিছিল দলিচা তোৰ বাবে ৷ ছাকিৰা বকুল তলতচোন কোনোবা বহিৰাগতই তৰিছে তম্বু দেখুৱাবলৈ- অৰ্থ গৰ্বৰ যাদু খেলাা ৷৷ কলৈ আহিবি ছাকিৰা? ক'ত নাচিবি বিহু কঁকাল ঘূৰাই?? সেই বুলিয়ে তই ককাইদেউক কিয় লগাই দিলি সিহঁতৰ কথা তেওঁ যে বৰ খঙাল স্বাধীনতাৰ সূৰ্য বিচাৰি যোৱা ককাইদেও জনৰ যদি খং উঠে আৰু জ্বলাই দিয়ে বকুল তলৰ বহিৰাগতৰ তামিঘৰা লেৰেলি নাযাবনে তাৰ তাৰ তাপত আমাৰ হেঁপাহৰ বকুল ৷ ছাকিৰা তইতো দেখানাই লক্ষীপথাৰৰ আৰ্তনাদ পোৱা নাই চৰাইপুঙৰ বাতৰি তোৰ ককাইদেউক বিচাৰি যদি আকৌ আহে সিহঁত সাৰ পাই চিঞৰিব এবাৰ ভনীমাইৰ আত্মাই আকৌ ছাকিৰা অ' নেলাগে মাত
Image
ফাগুন বিষাদৰ নাম  যদিও পলাশ শিমলুৰ ফুলৰ ৰং মোৰ প্ৰিয় প্ৰিয় নহয় মায়াৱী ফাগুন ধূলিৰে ধূসৰ ফাগুনী পচোৱাই ওখ শিমলুৰ পাহি নোৱাৰে কঁপাব সৰুৱাই কেৱল জুই ফুল ৰঙা কৰি বুকুৰ শিমলু তল ৷৷ মৌপিয়া, শালীকিৰ দেওদোপনিত সৰি পৰে পলাশ পাপৰি সৰা ফুলে ওপচাই বিষাদ চকুলো সৰাই কোনোবা উদাস কবিৰ ৷ প্ৰিয় ঋতু নহয় ফাগুন জুই ফুলে ফাগুনত উৰুৱাই শুকান ধূলি ধূসৰ কৰে সুখময় পথ আৰু বাজি থাকে জুইৰঙী বিষাদ মালিতা শোকৰ ভাটিয়ালী বুকুৰ কোনোবা কোনত ৷৷ তথাপিও প্ৰতিটো ফাগুনত বাট চাওঁ জুইৰঙা ফাগুনৰ ৰঙা জুইৰে লিখিবলে পলাশ শিমলু ৰঙী ৰঙীন কবিতা ৷